יום שבת, 19 במרץ 2016

Hackathon for Social Activism


האקתון לאקטיביזם חברתי 


כחלק מפרויקט שנתי בנושא אקטיביזם חברתי בשכבת כיתות ט', חטיבת שז"ר, קרית אונו, בוצע האקתון רב משתתפים. התלמידים עברו תהליך למידה שנתי בו ההאקתון הווה את השיא לפני שלב יישום הפרויקטים בפועל. אירוע מרתון מוצלח במיוחד ביכולתו להאיץ את הרעיון באופן אקספוננציאלי. 

האקתון (חיבור של Hack ומרתון Marathon) הוא אירוע יזמות של כמה שעות (בדרך כלל בין 24-72 שעות), שמטרתו לבצע תהליך של חדשנות ויזמות ולהמציא מוצר או שירות חדשני.
האירוע יכול להיות פתוח לחלוטין או לקבץ מתמחים בתחום ספציפי. המטרה היא לבנות פלטפורמה מסוימת או לפתח פתרון חדשני, ואף לפתח תהליך או מוצר מיוחד. כל תלמידי השכבה חולקו ל-16 קבוצות למידה בליווי מנחה מצוות המורים. התלמידים עברו תהליך הכנה לקראת ההאקתון בו נתבקשו ללמוד לעומק את הנושא שבחרו ובוצע תיאום ציפיות לגבי מהלך ההאקתון ותוצריו.
כל המשתתפים התכנסו להאקתון של 4 שעות שהחל בשעה 19:00.
ההאקתון נפתח בהצגת כללי ההאקתון; PiNG, שגריר, אבטיפוס ותמונת ניצחון.
כל קבוצה קיבלה לפטופ עם מצגת מלווה לתהליך למידה ומשוב במהלך ההאקתון. בהתאם לשלבים השונים קיבלו הנחייה להיכנס לשקופית הרלוונטית ולפעול על פי ההנחיות שכתובות עליה.
בשלב הראשון גובש רעיון לפי שאלות איתור צורך.
לאחר מכן בוצע PiNG ראשון לזיהוי הכיוון, הצורך והתהליך. לרשות כל קבוצה ניתנה דקה להצגה ודקה למשוב.
כל קבוצה בחרה שגריר אשר ביקר בקבוצה עמיתה וביצע דיון על הרעיון בעזרת היבטים מונחים מראש, ומשוב על פי כללים ברורים. כל המשתתפים ציינו שלב זה כמשמעותי וחשוב לדיוק הרעיון או מציאת כיוון חדש.
במקביל נפתחו שתי פינות למטרת הפוגה אקטיבית.
בשלב הצגת "תמונת הניצחון" הציגה כל קבוצה את הרעיון שלה במשך 2 דקות וקיבלה משוב בהתאם. הוצג הכיוון או התהליך המתוכנן, נבחנו המרכיבים והסיכונים. 

חשיבות ההאקתון היא בשיתוף הפעולה של מוחות טכנולוגיים, מבריקים יחד, היא דרך מצוינת להגות ולפתח מוצר חדשני. הצוותים מכילים ידע מאנשים שונים המתאגדים יחד לצורך פיתוח הרעיון, הרעיונות המובילים שנבחרו, הם אלו שבסופו של דבר יישומו. הרעיונות הם לתהליכי חדשנות באקטיביזם חברתי בחינוך, בבית-הספר על-פי צורכיהם של התלמידים. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה